Onze sponsor:

Review:

Ezviz C3S

Als je je huis goed wilt beveiligen mag eigenlijk een beveiligingscamera niet ontbreken. Vandaag bekijken we een ip-camera van Ezviz, de C3s.

De C3s wordt gemaakt door Ezviz welke onderdelen en kennis gebruikt van Hikvision. Dit bedrijf is een bekende fabrikant van camera's en staat goed aangeschreven op de professionele markt. Dus we mogen best wat verwachten van deze camera.

"Kan tegen een spatje"

Bijzondere van deze camera is dat hij buiten te gebruiken is. Hij heeft zelfs een IP-66 rating hierdoor is hij goed waterdicht. Meestal heb je buiten niet zomaar stroom of een netwerk aansluiting. De C3s heeft dit opgelost door een Power over Ethernet mogelijkheid in te bouwen. Als je een speciale POE switch hebt kun over een normale UTP kabel tegelijk stroom sturen en netwerk data versturen. Dit scheelt dus weer een extra kabel. Mocht je nou niet zo'n switch hebben die dit ondersteund dan beschikt hij ook over WiFi en voorzie je hem van stroom via een adapter. Genoeg mogelijkheden om hem aan te sluiten dus.

"Blijf baas over je eigen opnames"

Voor het opnemen van beelden zijn er meerdere mogelijkheden. Zo is er een mogelijkheid om ze op te slaan in de cloud of op een interne SD-kaart van maximaal 128Gb. Deze kaart plaats je aan onderkant van de camera. Met deze laatste manier blijf je altijd baas over je eigen opnames. De cloud optie is momenteel nog niet beschikbaar. De verwachting is dat deze in het 3de kwartaal van 2018 in Europa beschikbaar is. De prijzen hiervan zullen in vergelijking zijn met de concurrentie. Maar reken op zo'n €3,50 p/mnd.

Lekker breed kijken

Om een goed beeld te krijgen van de omgeving is een goede kijkhoek een vereiste. Dankzij de kijkhoek van 107,5° heb je een behoorlijk overzicht van de omgeving. In de nacht word het zicht verzorgd door de 24 LED's welke naast de lens zijn geplaatst. Volgens Ezviz is er een nachtzicht mogelijk van 30 meter.

Met zijn 176,3×83,5×69,8 mm is het niet de kleinste camera maar hierdoor valt hij wel op. De behuizing is van staal en voelt zeer solide aan. Ook de ophangbeugels zijn van staal gemaakt en als je hem goed ophangt, trek je hem niet zomaar van de muur. De kabels zijn zo gemaakt dat je deze gemakkelijk naar binnen kunt doorvoeren zonder een enorm gat te maken. Hij verbruikt overigens maar 5 watt in standby mode.

Als laatste wil ik melden dat deze camera geen audio mogelijkheid heeft. Je kunt dus niet mee luisteren of praten. Wat op zich wel jammer is.

Wat krijg je:

- Camera met ophangbeugel